جلد سوم کتاب

مجید ناظم‌پور درباره انتشار جلد سوم «مهارت عودنوازی» به خبرنگار موسیقی فارس گفت:  حدود یازده سال از عمرم صرف پژوهش پیرامون این ساز باستانی ایرانی در کشور های مختلف شد. در ابتدای راه با مشکل زبان مواجه بودم که برای حل آن در کنار پژوهش مدت سه سال از وقتم را صرف فراگیری زبان عربی و لهجه های محلی آن کردم. بطور کلی میتوان گفت این تحقیقات در دو حوزه اصلی بود. یکی شیوه نوازندگی وشیوه آموزش آن در کشور های مختلف و دیگری تاریخچه آن،
وی افزود: «تحقیقات در باب تاریخچه عود منجر به تالیف کتاب داستان بربت (مروری بر تاریخ پنج هزار ساله ساز عود) شود  اما در مورد شیوه آموزش کتاب «مهارت عود (بربت) نوازی» تالیف شد. این کتاب در چهار جلد تالیف شده است که سه جلد آن تا کنون انتشار یافته وجلد چهار م هم بهمراه سی دی های آموزشی بزودی منتشر می‌شود.»

این نوازنده ادامه داد: «در تالیف این کتاب ها به سه عنصر اصلی توجه داشتم اولا کتاب به گونه ای طراحی شده که منطبق بر روش اصولی وعلمی وبین المللی آموزش این ساز است. ثانیا منطبق با موسیقی ایرانی است وهنر جو بخوبی یاد می گیرد که چگونه با مهارت ردیف موسیقی ایرانی را به وسیله ساز عود اجرا کند. ثالثا بخاطر تحصیلاتم که روان شناسی است، سعی کردم در تالیف این کتاب دانش روان شناسی خود را نیز به کار برم تا بازده کتاب و پیشرفت هنر جو را تسریع بخشم.»

این نوازنده و پژوهشگر موسیقی قبلا کتاب «کاربرد موسیقی در هیپنوتیزم درمانی و مراقبه» و آلبوم‌های فلسفه، حکمت، زریاب، مردی برای تمام فصول، راز ساحل، کنسرت بربت، را منتشر کرده و در سمینارها و فستیوال‌های تخصصی این ساز در کشور های مختلف سخنرانی و نوازندگی داشته است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951204000775

 

 
درحال بارگزاری