خبر انتشار کتاب آموزش نوازندگی عود با عنوان "مهارت عود نوازی"

مجید ناظم پور روز دوشنبه93/10/29 در گفت و گو با خبر نگار فرهنگی ایرنا گفت: این کتاب پاسخگوی علاقه مندان ساز عود است که مایلند موسیقی ایرانی را بوسیله این ساز اجرا کنند و هم از عهده اجرای آثار عود نوازان مشهور جهان برایند.

وی ادامه : همچنین به عنوان یک روان شناس که یکی از تخصص هایم شناخت نظریه ها و اختلالات یادگیری و مبانی آموزش و پرورش است بر آن شدم تا دانش روان شناسی خود را نیز در تألیف این کتاب به کار بندم.

این نوازنده عود خاطرنشان کرد :کتاب کنونی در واقع چهار جلد است که جلد نخست آن به چاپ رسیده ودر آینده بسیار نزدیک سه جلد دیگر آن نیز منتشر خواهد شد.

وی اظهار کرد در این کتاب سعی کردم به تمامی سوالاتی که در طول سالیان تدریسم از طرف هنرجویان با آن روبرو می شدم جواب دهم.

ناظم پور خاطرنشان کرد :در کنار دروس عملی، مباحثی مانند: شیوه صحیح تمرین، شیوه نگهداری ساز و حتی شیوه صحیح حمل ونقل ساز و... را هم مطرح کرده ام.

وی اظهار داشت : خواننده در این کتاب علاوه بر شناخت موسیقی ایرانی به تکنیک جهانی وشیوه استاندارد نوازندگی این ساز نیز تسلط پیدا خواهد کرد.

ناظم پور پیش تر آلبوم های راز ساحل، فلسفه، حکمت، زریاب، کنسرت بربت، مردی برای تمام فصول و همچنین کتاب های کاربرد موسیقی در هیپنوتیزم درمانی و مراقبه، تاریخ پنج هزار ساله ی ساز عود(داستان بربت) و کتاب مجموعه قطعات خود را منتشر کرده است.

وی با عنوان نوازنده و سخنران در فستیوال های تخصصی ساز عود در کشور های مختلف شرکت کرده و داور بین المللی مسابقات عود نوازی در کشور سوریه بوده است.

پنج قطعه از ساخته های وی در کتاب دایره المعارف عود نوازان مشهور جهان، به همت وزارت فرهنگ و هنر کشور سوریه به چاپ رسیده است.